למה חשוב לבדוק את הצמיגים?

צמיגי הרכב משפיעים על יציבות הנסיעה והם אחד המרכיבים החשובים לבטיחות בכביש. בחירה נכונה של צמיגים ובדיקה קבועה הן פעולות הכרחיות. מתי יש לבדוק את הצמיגים? איך אפשר לדעת האם הגיע הזמן להחליף את הישנים וכיצד לבחור צמיגים חדשים? על שאלות אלו ושאלות חשובות נוספות, נענה בכתבה זו.

מתי נבדוק את הצמיגים?

ישנן מספר פעולות שנרצה לבצע בצמיגים כדי לוודא שאנחנו נוהגים באופן בטוח. ראשית מומלץ להסתכל על הצמיגים לפני כל נסיעה ארוכה ולפחות פעם בשבוע. הצצה על הצמיג תאפשר לנו לראות אם חל שינוי במצב שלו, אם חסר בו אוויר ואם הוא שחוק.

יש לבדוק את לחץ האוויר פעם בשבוע עד פעם בשבועיים ועדיף לבצע אותה כשהגלגלים קרים. ככל האפשר, מומלץ להחזיק במד לחץ ולהוריד את התלות בבדיקה בתחנת הדלק. אחת לחודש מומלץ לבדוק את לחץ האוויר של הגלגל הרזרבי.

כיצד נבדוק את הצמיגים?

אנחנו יכולים לבצע בדיקות בעצמנו על ידי הסתכלות על הצמיגים והערכה של מידת השחיקה. במידה ויש לנו ספקות, עלינו לפנות למקום המתמחה בתחום. את בדיקת לחץ האוויר נבצע עם מכשיר המיועד לכך, בתחנת הדלק או עם מכשיר שנרכוש. תמיד נוכל לפנות לפנצ’ריה או למוסך ולבקש הערכה של מצב הצמיגים.

מתי נצטרך להחליף את הצמיגים?

צמיג איכותי ובטוח מאפשר לנו לשלוט טוב יותר ברכב. לכן, נרצה להחליף את הצמיגים בכל אחד מהמצבים הבאים:

קריעה של הצמיג

צמיג קרוע לא ניתן לתיקון ולכן יש להחליף אותו. כל עוד מדובר על פנצ’ר בלבד אשר אפשר לתקן, יש להעדיף פעולה זו. אך אם עלינו על מדרכה שהובילה לקרע או נכנסנו לבור, יש להחליף את הצמיג. חשוב לשים לב שהצמיגים המאוזנים צריכים להתאים זה לזה ולשם כך כדאי להתייעץ עם המקום כיצד הכי נכון לנהוג.

בעקבות שחיקה

הנסיעה שוחקת את הצמיגים. ככל שאנחנו נוסעים למרחק רב יותר ובדרכים פחות איכותיות, כך השחיקה יכולה להיות מהירה יותר. מבחוץ, הצמיגים נראים כטקסטורה של חריצים. במידה ועומק החריצים נמוך מ-2 מ”מ זהו סימן שהשחיקה רבה ויש צורך להחליף את הצמיג. רובנו נשים לב לשינוי גם בלי למדוד אותו וברגע שעולה אצלנו השאלה האם השחיקה גבוהה, מומלץ להתייעץ עם המומחים.

צמיגים ישנים

הכלל אומר כי יש לנסוע על צמיגים אשר יוצרו בעשר השנים האחרונות. על כל צמיג מוטבע חודש ושנת הייצור בארבע ספרות ויש להימנע מנסיעה על צמיגים אשר שנת הייצור שלהם עולה על עשר שנים.

הופעה של סדקים

כתוצאה מהאקלים הלח והחם בישראל יכולים להופיע על הצמיגים סדקים. מבחינת הנראות, נוכל להבחין בהם בקלות והם יכולים להיות לאורכו ולרוכבו. מצב זה יכול להצביע על צמיג לא תקין ויש לבדוק אם עדיין ניתן לנסוע ברכב בבטיחות במצב זה או אם יש להחליף את הצמיגים.

המקום הנכון לבדיקת הצמיגים

לאחר שהבנו כי הצמיגים משפיעים על מידת הבטיחות בכביש, נוכל לשאול היכן נרצה לבדוק את הצמיגים. המוסך יכול להיות אחד המקומות שיסתכל על הצמיג, אך לא כל מוסך מתמחה בבדיקות מסוג זה. אפשרות נוספת היא לגשת לפנצ’רייה ועדיף לפנות לאחת שיודעת לעבוד עם סוגים שונים של צמיגים ומסוגלת להעריך באופן אובייקטיבי ובעזרת מכשירים מתאימים את מצב הצמיגים. בצמיגי בר תוכלו לקבל יחס אישי, מקצועי ולבדוק כי הצמיגים של הרכב שומרים עליכם.

יש לכם שאלה?

השאירו פרטים ונחזור בהקדם

מבצע החודש!

זוג מגבים איכותיים + הרכבה