ג’יפים, טרקטורונים ורייזרים – צמיגים מיוחדים

טיול שטח יכול להיות אחת החוויות המהנות שנצא אליהן. בתכנון נכון, הנסיעה אמורה להיות חלקה, או נכון יותר, מתאימה לסגנון השטח. בחוסר תשומת לב, החוויה עלולה להיות מסוכנת. אחד המרכיבים שמבדילים בין נסיעה בטוחה לבין מסוכנת, הוא הצמיגים. צמיגי השטח יהיו שונים מהצמיגים הרגילים. למה עלינו לשים לב? מתי חשוב לבדוק את הצמיגים ולמי לפנות לצורך כך? הכל בכתבה שלפניכם.

צמיגים לרכבי שטח

רכבי שטח דורשים צמיגים מיוחדים. הסיבה לכך היא ההתמודדות שלהם בשטח. צמיגי שטח המותאמים לרכבים מסוג זה, מאפשרים לכלי לנסוע בקלות רבה בשטח, לעבור מדרגות ומכשולים, לנוע באופן חלק ולצלוח ביעילות את תנאי הדרך המאתגרים.

צמיגים אשר מיועדים לנסיעת שטח יהיו בעלי מבנה “קוביות” ועם דפנות חזקות. המבנה של הצמיג מאפשר לרכב לפנות בוץ, לעלות על סלעים ולמתוח את הגבולות, בלי לקרוע את הצמיג. בנסיעה אחראית, צמיגי שטח יעשו עבודה מצוינת ויאפשרו לנו לנסוע לאורך זמן ולחוות את חוויית החופש שבמרחב.

נקודות שיש לשים לב אליהן

הנהיגה בשטח יכולה להיות אחת מהחוויות המהנות עבורנו. כדי להבטיח לעצמנו חוויה בטוח, בכל נסיעה ברכבי שטח, עלינו להקפיד לשים לב למספר נקודות:

  • תקינות הצמיגים

הצמיג הוא אחד המרכיבים המשמעותיים מבחינת הבטיחות ובוודאי כשאנחנו מדברים על בטיחות בנסיעת שטח. עלינו להקפיד על נסיעה עם צמיגים תקינים והאחריות לבדיקתם היא עלינו. יש לבדוק שהם אינם שחוקים ולהבטיח שתהיה אחיזת שטח טובה.

  • לחץ אוויר

לחץ האוויר המתאים לגלגלים ברכב שלנו יהיה שונה מרכבים אחרים. לרוב, נוכל לראות את ההוראות לגובה לחץ האוויר בדופן דלת הנהג. לפני שנצא לשטח, מומלץ לעבור באחת מתחנות הדלק ולבצע בדיקה של לחץ האוויר. במידה והנסיעה שלנו תתבצע בכביש, יש להשוות את לחץ האוויר לזה שמומלץ בהוראות. במקרה ואנחנו יורדים לשטח, נוכל להפחית מהלחץ עד 20% (אך יש להעלות אותו עם החזרה לכביש).

  • ג’אנטים תקינים

הג’אנט יכול להיפגע מסיבות שונות. מעטים המקומות שבודקים את הג’אנט ומעטים עוד יותר המקומות שיכולים לבצע תיקון יעיל שיבטיח נסיעה בטוחה. במקרה של פנצ’ר מומלץ לבדוק כי הוא לא נפגע ובנוסף, אחת לתקופה לבדוק שכל מרכיבי הגלגל תקינים.

  • גלגל חלופי

לפני כל נסיעה עלינו לבדוק כי עומד לרשותנו גלגל חלופי תקין. הגלגל הנוסף (הרזרבי) ישמש אותנו במקרה של תקלה ואז, נצטרך לנסוע איתו מרחק מה. במיוחד כאשר מדובר בנסיעת שטח, אנחנו לא יכולים להתפשר על גלגל שאינו תואם לשאר הגלגלים. בנוסף לגלגל החלופי, עלינו לוודא שיש ברשותנו ציוד החלפה, כולל ג’ק (מגבה) ומפתח לפתיחת הברגים של הגלגלים.

בדיקה, טיפול והחלפה

הצמיגים הם אחד מהמרכיבים שאנחנו לא יכולים להתפשר עליהם. צמיגי בר רחובות מביאים ניסיון של מעל 30 שנה, צוות מקצועי והיכרות עם צמיגים מיוחדים, כולל לג’יפים ורייזרים. אנו מזמינים אתכם, בעלי רכבי השטח, לבדוק את מצב הצמיגים והג’אנט וליהנות מחוויית נהיגה טובה ובטוחה.

יש לכם שאלה?

השאירו פרטים ונחזור בהקדם

מבצע החודש!

זוג מגבים איכותיים + הרכבה